Tuesday, December 1, 2009

Rød dress fra Myk Start

Jeg har strikket et om jeg skal få si det selv ganske så nydelig rødt sett til Tiril. Var ferdig før hun ble født, men har ikke hatt tid til å vise det frem. Det er strikket fra en nydelig strikkebok for barn under ett år som heter "Myk Start". Buksa er "bukse med seler" på s.26 og jakka er "Gammeldags omslagsjakke" på s.56. Nydelig sammen. Knotet litt med jakka, fordi jeg ikke kunne forstå at oppskriften hadde rett.. men det hadde den ;)


Når jeg først viser frem fra Myk Start slenger jeg med et lue, hals, votter og sokkesett jeg også har strikket fra samme boka. Sokkene er enormt praktiske på små babyer så de ikke sparker de av seg, de rekker helt til låra. Og halsen kommer jeg til å bruke mye nå i førsten, for det er ikke så mye hals på de små og den varmer godt rundt hansen under ytterklærne.Har strikket flere av disse settene til andre også.
Votter s.32,  Hals/Krage s. 67, Lue og sokker s. 69
-Tonje-

No comments:

Post a Comment